Logo - huisstijl

De kracht van een merk wordt bepaald door de mate waarin uw klanten (doelgroep) en relaties zich ermee verbonden voelen. CARIN DESIGN ontwikkelt de juiste identiteitsuitdragers voor uw bedrijf. 

Een belangrijk onderdeel van uw identiteit is uw logo. Van ingetogen chique tot modern, van krachtig eenvoudig tot uitgesproken weelderig. 

Een huisstijl wordt ook wel Corporate Identity genoemd. In die definitie gaat het over de stijl van het huis, oftewel de wijze waarop men het bedrijf een gezicht geeft in zowel woord als beeld. Het gaat om design, communicatie en over het gedrag van de organisatie en de medewerkers.

Evenals een persoon heeft ieder bedrijf een identiteit. Op basis van uw identiteit ontwikkelt CARIN DESIGN voor u een sterk en goed logo dat past als een maatpak. 

Met deze identiteit kunnen klanten en relaties uw bedrijf herkennen en associëren. De huisstijl van uw bedrijf kan men zien als een serie middelen en richtlijnen om te communiceren, met als doel uw bedrijfsnaam, slogan en het logo van het bedrijf herkenbaar te maken voor klanten en relaties. Op deze manier weet men waar uw bedrijf voor staat. Alle communicatie uitingen zouden daar op moeten aansluiten en de identiteit van uw bedrijf moeten bevestigen. Alleen zo ontstaat meerwaarde.

Een sterke identiteit geeft uw bedrijf een duidelijke positionering. Hiermee kan men zich onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. Samen met de bedrijfsnaam vormt het logo een eerste indruk.

Een grafische huisstijl bestaat in onze visie uit vier onderdelen:

Logo

Een beeldmerk is een herkenbaar element dat op meerdere manieren terugkeert in uitingen. Een woordmerk is een creatieve toepassing van letters, eventueel in combinatie met beelden.

Kleur

Een vaste kleur of een palet van kleuren dat onlosmakelijk aan de andere onderdelen is gekoppeld.

Typografie

Een vast lettertype of een familie van een font dat consequent wordt toegepast.

Vorm elementen

Foto’s of illustraties die in een herkenbare en gedefinieerde vorm worden toegepast.

Ten minste twee van de bovenstaande onderdelen moeten worden toegepast om herkenbaarheid bij de ontvanger te genereren. Uiteraard zorgt CARIN DESIGN als bureau ervoor dat de uitstraling optimaal blijft.

Aangezien een logo nog niet veel vertelt over de complete huisstijl zal de definitieve uitwerking ook bestaan uit ontwerpvoorstellen voor briefpapier, visitekaartjes, autobelettering, etc.

LOGO DIGITALISERING

Uw logo idee, pixelbestand, tekening of foto omzetten naar een bruikbaar en, zonder kwaliteitsverlies, schaalbaar logo? Dat kan! Ik maak van uw ontwerp een bruikbaar bestand voor professioneel gebruik en lever u daarnaast het nieuwe logo in verschillende formaten voor alle media. Dit proces wordt ook omzetten naar vector genoemd.

Niet wat u zoekt?

Maak u zich geen zorgen.

Neem gerust contact met ons op.

U wilt opvallen en u onderscheiden? Dat doen we samen.
CARIN DESIGN werkt niet voor u, maar met u.